19 Haziran 2017 Pazartesi

Mutluluk Paylaşınca mı Güzel Yoksa Kendine Saklayınca mı Eşliğinde Limonlu Kek

"Gez ve kimseye söyleme
Gerçek bir aşk hikayesi yaşa, kimseye söyleme
Mutlu ol, kimseye söyleme
İnsanlar güzel şeyleri mahveder."

Halil Cibran söylemiş bu sözleri. Gerçekten öyle mi? "Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil" diyen Yunus Emre yanılıyor olabilir mi? Yoksa insanlar Halil Cibran'ın dediği gibi güzel şeyleri mahvetmeye meyilli mi?

Eğer Halil Cibran haklıysa neden öyle? Neden paylaştığımız mutluluklar paylaştıkça çoğalmıyor bazen? Neden başkalarının mutsuzluğu ile beslenen insanlar farklı besin kaynakları aramıyorlar kendilerine? Neden mutluluğumuzu anlattığımız insanlar gün geçtikçe azalıyor?

Yunus Emre 13. yüzyılda söylemiş sözünü, Halil Cibran ise 19. yüzyılda. Acaba zamanla değişiyor mu duygular? 

Eğer hayatınızda mutsuzluklarınızın kare kökünü, mutluluklarınızın ise karesini alan insanlar varsa ne mutlu size.. Kaybetmeyin derim. Çünkü insan sadece öyle insanların yanında kendisi olabiliyor, kendisi gibi davranabiliyor ve içini açabiliyor. Ve sadece zaman değil, öyle insanlar iyileştiriyor yaraları..

Bunları yazıp üzerine kek tarifi paylaşmak ne derece alakalı olacak bilmiyorum ama illa bir yere bağlamam gerekiyorsa Damy's Kitchen'da görüp hemen yaptığım bu müthiş kek benim mutluluk kaynaklarımdan biri. Süngerimsi dokusu, mis gibi limon kokusu bir günde keki bitirtip yenisini yaptırtacak türden. Paylaşmasam olmazdı.



MALZEMELER:
3 yumurta
1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
1 su bardağı yoğurt
½ su bardağı zeytinyağı (yoksa ayçiçek yağı)
1 kapsül Dr'Oetker limon aroması (yoksa eleyin)
2 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi (dolu dolu olacak)
1 su bardağı un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI:
  • Baton kek kalıbını tereyağı veya margarinle yağlayıp içine un serpin. Tezgaha vurup fazla unu silkeleyin. 
  • Yumurta, şeker ve yoğurdu 1-2 dakika çırpın. (Burada önemli olan fazla çırpmayıp sadece malzemelerin erimesini sağlamak.) 
  • Sonrasında sıvıyağı, limon kabuğu rendesini ve limon aromasını ekleyin. (Limon aroması yoksa sakın limon suyu kullanmayın.) 
  • Unu, kabartma tozunu ve tuzu ekleyip karışana kadar çırpın. (Mümkünse bu aşamayı fazla çırpmadan tahta kaşıkla yapıp bırakın.) 
  • Karışımı kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 45-50 dakika kadar kontrollü olarak pişirin. (Bu sürenin sonunda kekin ortasına batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa pişmiştir.)


Fırından çıkardığınız keki ılındıktan sonra kalıbından çıkarıp servis yapabilirsiniz.

Afiyet şeker olsun.. 

18 yorum:

  1. Oleyyyyyy.Limonlu kek çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden kakaolu favorimdi. Bundan sonra limonludur :)

      Sil
  2. ellerine sağlık tatilde benim kuzucuklara denenecek bir tarif ,sağol....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doya doya yesin kuzular. Rica ederim ne demek. İyi tatiller..

      Sil
  3. Bence zamanla değişiyoruz. Kekin harika gözüküyor, kokusunu aldım resmen 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanın değiştiremeyeceği tek şey belki de değişim. Beğenmene sevindim.

      Sil
  4. ellerinize sağlık... Limonlu keke bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum. Mis gibi limon kokan bir dilim kek ve bir fincan çay..

      Sil
  5. Ben çok seviyorum da benim kuzular hoşlanmıyor aromalı keklerden süngerimsi deyince canım çekti yaa bugünlerde bende kek yapsam diyorum işten dönüşte yemekti aştı derken yorgunluk çöküyor yapılmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de eşim sevmez aromalı kekleri ama bunu o da çok seviyor. Yorgunluk çökmezse bi deneyin derim. Belki kuzular da sever. Hem yapımı çok kolay inanın.

      Sil
  6. Merhabalar.
    "Limonlu kek" tarifi paylaşımınızdan çok etkilendim. Kekleri gerçekten çok severim. Keklerin içinden ben de limonlu veya turunçlu olanını tercih ederim. Tarifinizi görseli ile beraber inceledim, o kadar enfes ve güzel görünüyordu ki, elimi uzatıp bir dilim alıp tadasım geldi. Mutfakta ne yaparsak yapalım, içine sevgimizi de kattığımız zaman lezzetli ve enfes bir sunum ortaya çıkıyor. Bu güzel enfes kek paylaşımınızdan dolayı elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Ne mutluluklarımızı, ne sevinçlerimizi ve ne de kederlerimizi ve tasalarımızı kendimize saklamamız asla doğru değil. Her şey paylaşınca güzel ve anlamlı oluyor ve gayesini buluyor.

    Mübarek Kadir gecesinin başta sizin ve ailenizin olmak üzere tüm insanlığın hayrına vesile olmasını niyaz ederim. Malum Ramazan bayramı da yaklaşmakta olup, bu bir ayı ibadet; sabır, hoşgörü, iyilik, yardım ve güzellik içinde geçiren tüm mümin kardeşlerimizin bu bayramı da bayram gibi yaşamaları en doğal haklarıdır. Bu vesileyle Ramazan bayramınızı kutlar; tüm seven ve sevdiklerinizle birlikte sağlık, sıhhat ve mutluluk içinde bir bayram geçirmenizi Cenab-ı Hakk'tan niyaz ederim.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok teşekkür ederim Recep Bey. İnsanın içine işleyen cümleleriniz öyle sıcak ki.. Tanıdığım en nazik kişilerden birisiniz inanın.
      Şimdiden iyi bayramlar ve hayırlı kandiller diliyor, ellerinizden öpüyorum.

      Sil
  7. Limonlu keke bayılıyorum :) Ellerinize sağlık...

    Bu arada takipteyim.

    birsenle.com

    YanıtlaSil
  8. ya evet sorsana şu blog yazarlığını, dedin ya standartları ne acaba, baksana işkur artık youtuber yetiştiriyormuş yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önümüzdeki hafta arayıp soracağım, aklımda.

      Sil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...