9 Temmuz 2015 Perşembe

Cevizli Girit Ezmesi

Son zamanlarda her gün, abartısız her gün, "bugün bloğumu güncelleyeceğim" diyerek güne başlıyorum. Ama nedense her seferinde bu isteğimi erteleyecek bir şey oluyor ve ben ertesi gün kendimi tekrar "bugün kesin bloğumu güncelleyeceğim" derken buluyorum. Öyle çok özledim ki yemek tarifi paylaşmayı.. Aslında ne yalan söyleyeyim sadece tarif yazmayı değil, yemek yapmayı bile özledim. Eskiden benim için yemek yapmak bir ayrıcalıkken, şimdilerde karın doyurmak için gerekli bir zarurete dönüştü. Karnımız doysun da nasıl doyarsa doysun türünden bir zarurete.

Ama yine de özenerek hazırlanmış sofraları, pastaları, sunumları gördüğümde imrenmiyor değilim. Her ne kadar içimdeki yemek yapma aşkı azıcık sekteye uğramış ve ben pratik tariflere yönelmiş olsam da, bu aşk bitmiş değil. Bitmez, bitemez..

Peynirin ve yoğurdun bir arada olduğu lezzetleri seviyorsanız, bu ezmeyi denemenizi tavsiye ederim. Muhtemelen bu tarifi gören Giritliler, ezmenin içinde fıstığı göremeyince pek bir üzülecektir. Üzülmesinler, çünkü cevizle de muhteşem oldu. Hatta bir dahaki sefere fıstıkla deneyip mukayese edicem.

Fotoğraflar akşam çekildiği için net olmayabilir ama tadı harika, bunu net söyleyebilirim. Ramazan bitmeden pideye bana bana yemeniz şiddetle önerilir.. Ramazan bittikten sonra da artık Allah yanına ne verdiyse :)

MALZEMELER:
250 gr. Muratbey sürmeli beyaz peynir
250 gr. süzme yoğurt
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
1 çay bardağı ceviz içi (dövülmüş olmasın, dişe gelsin)
4 diş ezilmiş sarmısak
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı zeytinyağı

YAPILIŞI:
  • Maydanozu ve dereotunu ince ince kıyın. 
  • Zeytinyağı hariç bütün malzemeleri derin bir kaba alın. 
  • Çatalla ezerek karıştırın. 
  • Çukur servis kasesinin içine ezmeyi koyduktan sonra üzerine zeytinyağını dökerek servis yapın. (Çukur kase olmasını daha iyi. Yoğurdun üzerinden zeytinyağı akabilir.)

Afiyet şeker olsun..

15 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. İçinde ceviz varsa benim için muhteşemdir.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Bu havalarda pek güzel olur; deneyeceğim. Teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  3. Bülbülün Yeri; teşekkürler Birgül Ablacım. Cevizi ben de severim bir çok şeyin içinde..

    YanıtlaSil
  4. Hayat İzlerim, Kitap Sesleri; serin serin pek iyi oluyor valla. Rica ederim ne demek :)

    YanıtlaSil
  5. Tarifinize bayıldım bloğunuzu da takibe aldım bende beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Ümran Tuncer; teşekkür ederim beğenmenize sevindim. Sizin bloğunuza ulaşamadım maalesef..

    YanıtlaSil
  7. ay biz giritliyiz yaa bi sorayım bizimkilere :)

    YanıtlaSil
  8. Deeptone; Giritliyseniz kesin bilir sizinkiler. Asıl tarifte antep fıstığı var. Evde ceviz var diye ben ceviz koydum ona göre.

    YanıtlaSil
  9. Sağlıkla ve keyifle geçecek bir bayram dileğiyle,
    sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Bülbülün Yeri; teşekkür ederim Birgül Ablacım. Size, ailenize ve sevdiklerinize ben de iyi bayramlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Çeşnici Handan; teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  13. Enfes bir lezzet tarifini muratbey.com da gördüm hemen denedim gerçekten çok güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Eline sağlık canım, çok güzel gözüküyor. Benzer yemek tariflerini bende kendi sitemde paylaşıyorum, ziyaret etmeyi unutma lütfen. :) Yemek Uzmanı

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...