19 Şubat 2011 Cumartesi

Dereotlu Maydanozlu Peynirli Zeytinli Poğaça

Ne zamandır poğaça yapmamıştım. Daha doğrusu bir defa yaptıktan sonra bir daha yapmamıştım. Sevgili Aylin'den öğrendiğim bu tarifi, daha lezzetlisini tadana kadar değiştirmeyi düşünmüyorum. Yumuşacık, kıyır kıyır poğaça arayanlara buyrun tarifi:

MALZEMELER:
Hamuru İçin:
2 yumurta (1 sarısı dışına ayrılacak)
125 gram margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı sirke
Yarım çay bardağı süt
Yarım demet maydanoz
1 demet dereotu
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı instant maya
4 su bardağı un
İsteğe göre 1 çay kaşığı mahlep (ben koymayı unuttum)

İç Malzemesi:
1 kase ezilmiş peynir
1 kase çekirdekleri çıkarılmış zeytin + pul biber

Üzerine:
Yumurta sarısı
Çörekotu, susam

YAPILIŞI:
Dereotu ve maydanoz hariç bütün hamur malzemelerini yoğurma kabına koyup orta sertlikte bir hamur elde edene kadar yoğurun. En son ince ince kıydığımız dereotu ve maydonozu da ekleyip hamuru birazcık dinlendirin. (Yaklaşık 15 dakika)

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine peynir ya da zeytinlerden koyup poğaça şekli verin. (Zeytinli harca pul biber eklemeyi unutmayın)

Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip, üzerine yumurta sarısını sürüp çörekotu ya da susam serperek 175 dereceli fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.


Not: Ben bir tepsi peynirli, bir tepsi zeytinli yaptığım için malzemeleri iki katına çıkardım.

Afiyet şeker olsun..

20 yorum:

  1. nefisti ellerine sağlık balım

    YanıtlaSil
  2. Afiyet şeker olsun yavrukuşum..

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor ben bu tarife 1 şişe sade soda da ekleyip yapıyorum o da çok lezzetli oluyor eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. poğaça süper görünüyor arkadaşım.denemek istiyorum inşallah.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Gülcüm çok teşekkür ederim beğenine ve önerine. Aslında ben de başka bir tarifte soda görmüştüm, koyacaktım ama tarife sadık kalayım istedim. Bi dahaki sefere ekliycem :)

    YanıtlaSil
  6. Sevdacım dene bence. Kolay ve lezzetli..

    YanıtlaSil
  7. Neslicann:)
    ellerine sağlık gülüm..
    o güzel mesajınla çok mutlu oldum..
    öpüyorum çok:)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım bende bir dahaki sefere zeytin koyacağım eminim çok daha güzl olacaktır:)

    YanıtlaSil
  9. Denizcan :) ben de senin mesajlarını ve pişirdiklerini görünce çok mutlu oluyorum :))

    Aylincim, iyiki keşfetmişim senin tarifini ;)

    YanıtlaSil
  10. off off neler var bu poğaçanın içinde böyle.
    bayılırım .
    ellerine sağlık nesli.Mutlu hafta sonları.

    YanıtlaSil
  11. Yeşimcim, neler yokki bu poğaçanın içinde :) bi dahaki seferlerde soda ya da gazoz da olacak.. ;)

    YanıtlaSil
  12. ELLERİNE SAĞLIK CANIM HEPSİ BİR ARADA
    NEFİSTİR EMİNİM.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. Zeytinli poğaça çok güzel oluyor..
    İçide bol malzemeliymiş ne güzel..
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Cafe Portakal ve Elif; değerli yorumlarınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  15. Ah süpersin.. Değişik ve yumuşak bir poğaça tarifi arıyordum. Çok güzele benziyor. Mutlaka bu haftasonu deneyeceğim bunu. En sevdiğim ikramlardandır pohaça. Ellerine sağlık. Öptüm canım :))

    YanıtlaSil
  16. Denedin ve beğendin biliyorum Ahucum. Afiyet seker olsun :)

    YanıtlaSil
  17. Sabah sabah aç kalkınca bu güzelliklerle karşılaştım. Ağzımın suyu aktı doğrusu :) Harika görünüyorlar ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. Nalan Şeremet Babal; ben de bu sabah bu pogaçanın hayaliyle uyandım. Hemen yapicam. Teşekkür ederim beğeninize..

    YanıtlaSil
  19. hamurun içine ceviz de koyabilirsiniz, çok lezzetli oluyor :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...