24 Ocak 2014 Cuma

Kozalakları Sevmek İçin Artık Daha Çok Sebebim Var

Çocukluğumdan beri minik çam ağacına benzettiğim ve kapı süsü yapma sevdam ile başlayan kozalak maceram, onlarla neler yapabileceğimi gördükçe serüvene dönüştü. Kozalak deyip geçmeyin. Hatta ağaçtan düşmüş bir kozalak bulursanız kıymetini bilin. Alın eve götürün. Yapabileceklerinizi gördükçe şaşıracaksınız..

Ben neler mi yaptım?

İlk olarak, kozalaklar toplandı. (Eşim sağolsun)

Sonrasında kozalakları boyamak için gerekli malzemeleri araştırdım. Yaldızlı boya, sulu boya fırçası ve silikon yapıştırıcı aldım. Paşabahçe'nin hediye paketlerinin üzerine süs olarak koyduğu kırmızı çiçeklerden edindim. Evde olan simli kurdelaları buldum. Gerisini de hayal gücüme bıraktım. 

Öncelikle kozalakları boyadım.


Boyadığım kozalakları uçlarından simli bir ipe bağlayıp kapıya astım. 


Annemin çeyizime koyduğu fincan takımının kapağını gözüme kestirdim ve kozalakları kutuya silikon ile yapıştırıp kapı süsü yaptım. 


Mumlukların içine koyulan ve bitmiş olan mumların kabına kozalak yapıştırınca sevimli süslerimiz oldu.


Kaloriferin üstünü kozalaklarla mumlara ayırıp kendi çapında bir kozalak ve mum cumhuriyeti kurdum. 


Hızımı alamadım. Mum kabına yapıştırdığım kozalağın yapraklarına renkli raptiyeler saplayıp minik bir çam ağacı yaptım. 


Ve son olarak hasır ekmekliğimizin tabanını çıkarıp kenarlarını taç gibi bırakarak en sevdiğim ve en çok beğendim kapı süsünü yaptım. Yeşil otları plastik çam ağacımızın yapraklarından kestim. Kozalakları iğne iplik ile hasıra tutturdum. Kırmızı çiçekler ve simli kurdela ile süsleyip kapımıza astım.


Her birini yaparken acayip keyif aldım. Evimizi süsleyen ve en önemlisi soranlara "biz yaptık" diyebileceğimiz ayrıntılarla hayatımıza kendi rengimizi kattık.

Mutlu, huzurlu ve rengarenk bir hafta sonu diliyorum...

6 yorum:

  1. kurumuş dalından düşmüş bir kozalaktan yemyeşil bir orman hayal etmek senin için çocuk oyuncağı olsa gerek hayal gücün hiç bitmesin ;-)

    YanıtlaSil
  2. Neslim kozalaklarla yaptıklarına bayıldım bende bu yılbaşı için bir sürü kozalak toplamıştım :)
    Kapı süslerin, mumlukların çok güzel olmuş, çok beğendim. Doğanın bize verdiği ne güzellikler var dimi? özellikle bizler bunları değerlendiriyorsak ortaya şahane işler çıkıyor.
    Ellerine zevkine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.

    Çam ağacı ile tanıştıktan sonra çamın kozalağı ile de tanışma fırsatım olduğunda epeyce küçüktüm. Yöremizde orman ve ormanlık alan olmadığı için çam grubu ağaçlarla geç tanıştım. Yöremizde hep meyve ağaçları ile birlikte söğüt, kavak ve karaağaç dediğimiz ağaçlar vardı. İlk çam ağacını Hirfanlı Hidroelektrik Santralı personeli yerleşkesinde görmüştüm. Bahçelerimize de çok sonradan girmişti.

    Ben de sizin gibi kozalağa hep ilgi duymuş ve onları toplayıp eve getirmiştim, ama ben sizin gibi onlarla hiç bir şey yapmamıştım. Sadece öylesine saklamıştım. Ama sizin gibi daha sonra onlardan harika ve güzel şeyler yapanları görünce de kozalağa olan ilgim pek eskisi kadar olmadığı için hiç böyle bir uğraşı içinde olmamıştım.

    Yaptığınız şeyler gerçekten çok güzel olmuşlar. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  4. Canım kocam; yemyeşil bir orman sen varsan yemyeşil. Seviyorum seni hem de çok..

    YanıtlaSil
  5. Aslım; doğa kesinlikle her türlü güzelliği ayaklarımızın altına sermiş durumda. Önemli olan o güzellikleri fark edebilmek ve hayatına katabilmek. Senin kadar olamasam da değerlendirmeye çalışıyorum canım Aslım.

    YanıtlaSil
  6. Recep Bey; bahsettiğiniz ağaçların da ihtişamı güzeldir. Heleki meyve ağaçlarına bayılırım. Eğer topladığınız kozalaklardan hala duruyorsa ya da yenisi toplamak isterseniz siz de hayalinize göre figürler yapabilirsiniz. Çok teşekkür ederim çocukluğunuzu katarak yazdığınız yorum için.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...