6 Ekim 2015 Salı

Dünya'nın En lezzetli Tiramisusunu Yemek İçin İtalya'ya Gitmeye Gerek Yok


Çok iddialı bir başlık oldu farkındayım. İtalyanlar kremasına labne koyduğumu duysa ve bir de üzerine böyle iddialı bir başlık attığımı görse üzülecektir eminim. Hatta birazdan tarife bakıp "Ben tiramisuya tiramisu demem, içinde mascarpone yoksa" diyenler de olacaktır. Doğrudur. Ama napayım, evde mascarpone vardı da biz mi koymadık? Lezzetinden ödün vermeyen bu tiramisunun tek kusuru da labne oluversin. Tabi kusur sayılırsa.

Yıllardan beri tiramisuyu kek ile yapardım. Bir de üzerine kendi yaptığım vişne sosunu dökerek servis ederdim. Sonra kedi dilinin hem büyük bir kolaylık hem de daha şık durduğunu fark ettim. Ve sos olmadan daha lezzetli olduğunu..

Gün geldi, dondurmamsı bir tiramisu yaptım. Çok afilli ve serin bir tatlı oldu. Ama nasıl yaparsam yapayım kremasıyla neredeyse hiç oynamadım.  

O gün bugündür, yiyenlerden tam not alan, hatta daha önce bu kadar lezzetli bir tiramisu yemedim diyenlerden aldığım güç ile tarifime kefil oldum.

Denemesi bedava değil ama denedikten sonraki mutluluk paha biçilemez.

MALZEMELER:

2 paket kedi dili bisküvi (Ben Forno Bonomi Savoiardi kullanıyorum. Birkaç marketten fiyatlarına bakın. Aynı markanın fiyatı farklı olabiliyor. Ben en uygununu A101'de buldum.) 

Kreması İçin:
2 yumurta sarısı
1 çay bardağı toz şeker
5 su bardağı süt
4 tepeleme yemek kaşığı un
2 tepeleme yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı Yörsan tereyağı
1 paket labne peyniri (400 gr.)
1 paket vanilya

Kedi Dilini Islatmak İçin:
2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı nescafe

Üzeri İçin:
Kakao


YAPILIŞI:
  • Kremanın malzemelerinden yumurta sarısını, şekeri, sütü, unu ve nişastayı geniş bir tencerede çırpma teli ile iyice çırpın. 
  • Sonra orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Fokurdadığında ocağın altını kapatın. 
  • İçine önce tereyağını, sonra labne peynirini koyup karıştırın. En son vanilyayı da ekleyerek iyice harmanlayın. 
  • Geniş bir kaba 2 su bardağı sütü ve nescafeyi koyun. 
  • Kedi dili bisküvileri önlü arkalı hızlı bir şekilde 1 defa ıslatarak kare ya da dikdörtgen bir borcama dizin. (Sakın sütün içinde fazla bekletmeyin ya da fazla çevirmeyin, bisküviler şişip dağılabilir.)
  • Kremanın yarısını bisküvilerin üzerine dökün. 
  • Aynı işlemi diğer bisküvilere de uygulayıp kremanın kalanını da üzerine dökün. 
  • Soğuduktan sonra üzerine streç film kapatıp buzdolabında dinlendirin. 
  • İkram etmeden önce üzerine süzgeç ile kakao serpip servis yapın. (Kakaoyu serpip buzdolabına kaldırırsanız kakaolar nemlenir.)

Afiyet şeker olsun..

15 yorum:

  1. Sevgili Neslice tiramisu çok hafif ve bir o kadar lezzetli tatlı.. labneyle de pek ala güzel oluyor hiç takılmayalım. Türkiyede maskarpone peynir ne yazıkki çok pahalı satılan bir peynir..bu yüzden ben de labneyi tercih edenlerdenim. Bu hafta sonu ben de bir arkadaşımıza yapacağım.Bloğunuza sevgilerimi bıraktım , görüşmek dileğiyle esenkalın.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten harika bir tarif hazırlamışsınız. En acemiler bile kolayca yapabilir, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, tiramisunuz çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Şükran Ünal; dediğiniz çok doğru ben de labneyi tercih ediyorum ama mascarponeyi de merak etmiyor değilim. Umarım hafta sonunuz güzel ve lezzetli geçmiştir. Benden de sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Tatlı Delisi; hem acemileri hem de tiramisu delilerini mutlu edecek bir tarif. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Layla; teşekkür ederim utandırdınız beni. Geliyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  7. Sefa Gencal; teşekkür ederim beğenmenize sevindim.

    YanıtlaSil
  8. İtalya' ya gitmeye gerek yokmuş gerçekten :)

    YanıtlaSil
  9. offf valla renoir tablosu gibi. taam bu tarifi yapıciim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay pek memnun oldum benzetmene :) yap tabi, hatta yaptıktan sonra al karşına yemeden önce bi seyret..

      Sil
  10. Merhabalar Labneyi krema sicakken mi ekliyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Evet sıcakken ekliyoruz. Kremayı ocaktan aldıktan sonra.

      Sil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...