13 Şubat 2019 Çarşamba

Kırmızı Pancarlı Muffin


Kırmızı pancarı çoğumuz biliriz. Hem tadı çok güzel, hem de rengi. Bir gün dedim ki, madem pancarın bu kadar güzel koyu kırmızı bir rengi var, neden ben bundan kek yapmayayım ve kekimin rengi kıpkırmızı olmasın.

Pancarı bir güzel haşladım.  Rondodan geçirdim. Malzemeler ile birleştirdim. Harika bir görüntü.


Buraya kadar her şey çok güzel. Tam hayal ettiğim gibi. Hatta muffin kalıplarına koyana kadar bile hayal ettiğim gibi. Kıpkırmızı bir kek hamuru. Ama işte bazen gerçekler hayaller kadar renkli olamayabiliyor. Çünkü o kıpkırmızı hamurun rengi, fırında uçtu gitti. Vanilyalı kek hamuru rengine döndü.

Özetle şunu söyleyeyim, kırmızı pancardan kek yaparsanız tadı muhteşem oluyor ama rengi kırmızı değil. Benden söylemesi.


MALZEMELER:
3 yumurta 
4 adet kırmızı pancar
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı ayçiçek yağı (ya da zeytinyağı)
3 su bardağı un
2 çay kaşığı karbonat 
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
Yarım çay kaşığı tuz

Süslemek İçin:
Beyaz çikolata
Kalpli süsleme şekeri


YAPILIŞI:
  • Pancarları haşlayıp kabuklarını soyarak rendeleyin ya da rondodan geçirin.
  • Yumurtayı, sıvıyağı, şekeri ve vanilyayı mikserle çırpın. 
  • Başka bir kapta unu, kabartma tozunu, karbonatı ve tuzu karıştırın. 
  • Sıvı karışımın içine unlu karışımı eleyerek ekleyin. 
  • En son rendelenmiş kırmızı pancarı koyup spatula ile karıştırın. 
  • Kelepçeli kalıbı tereyağı ile yağlayıp, unlayın. Fazla unu silkeleyin. 
  • Kek hamurunu muffin kalıplarına döküp, önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kontrollü bir şekilde 50 dakika pişirin. 
  • Muffinler piştikten sonra fırının kapağını aralayıp 10 dakika kadar fırının içinde dinlendirin. 
  • Soğuduktan sonra beyaz çikolatayı benmari usulü eritip, muffinlerin üzerini süsleyin.


 Afiyet şeker olsun..

14 yorum:

  1. Fikir sahibi oldum teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Yarın kek kalıbında deneyeceğim
    İçi nasıl ne renk oluyor merak ettim doğrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek hamuru pişmeden önce çok güzel kırmızı bir rengi var. Ama dediğim gibi piştikten sonra o renk gidiyor. Normal vanilyalı kek renginde oluyor.

      Sil
  3. Beyaz nasıl görünüyor onu çözemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de çözemedim. Elden bile zor çıkan kırmızı pancar rengi, fırında buhar olup uçtu :)

      Sil
  4. kırmızı pancar tadı nasıl etkiliyor acaba ?

    YanıtlaSil
  5. Tadının güzel olması da önemli tabi.Keşke rengini de muhafaza etseymiş :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...