28 Haziran 2018 Perşembe

Ev Yapımı Dondurma


Dışarıda yediğiniz çoğu dondurmanın “vanilya aromalı bitkisel yağlı sütlü buz” olduğunu bilseydiniz yine de ona dondurma demeye devam eder miydiniz? Ben; şehirlerarası bir yolculukta, otobüs firmasının ikram ettiği dondurmanın! üzerinde “kakaolu ve vanilya aromalı bitkisel yağlı sütlü buz” yazdığını gördüğümden beri etmiyorum.

Dondurmayı hakkıyla yapıp satanlar üzerine alınmasın ama yıllarca kandırılmışız. Ya da eskiden daha az katkı maddesi ile yapıyorlardı da çok fazla etkilenmemişiz. Şimdilerde değil. Pakete giren her gıda, katkı ya da koruyucu madde içeriyor. Ondan beridir artık neredeyse tüm paketli gıdalara şüphe ile bakar oldum. Hele ki etiket okuma alışkanlığı edindiğimden beri daha bir arttı şüphelerim.

Bir tüketici olarak satın aldığım her ürünün son kullanma tarihinden tutun da içeriğine kadar her şeyini incelemek zorunda mıyım bilmiyorum. Bu hassasiyeti göstermesi gereken üreticiler ve denetleyiciler olması gerekirken ne yazık ki hassasiyet göstermek tüketicilerin boynunun borcu oldu. Organiği, botaniği geçtim; katıksız ekmek yemeğe de razıyım, kursağımızdan katkısız ürün geçsin yeter.


Hal böyle olunca, serde de pişirme aşkı olunca dondurmamı neden kendim yapmıyorum dedim. Araştırdım, soruşturdum, dondurma makinası olmadan da dondurma yapılabileceğini gördüm. Malzemelerin ve yapılışının kolay oluşu daha bir coşturdu beni dondurma yapmaya.

Ya tutturamazsam, dondurma makinam olmadığı için ya kolum kopana kadar çırpamazsam diye gözüm biraz korkmuştu. Boşa korkmuşum. Keşke daha önce yapsaydım da dondurma diye yutturdukları türlü katkı maddeli zamazingoları yemeseydik dedik bu mis gibi süt kokan dondurmayı yediğimizde.

Çünkü ne varsa ev yapımında var. Çünkü ev yapımında sadece lezzet değil, emek var, gurur var, her şeyden önemlisi gönül rahatlığı var. 

Bu dondurma ile birlikte “iyi ki”lerime bir yenisini daha ekledim. Ve o kadar lezzetli bir dondurma oldu ki, çikolatalısından tutun da meyvelisine kadar her türlüsünden yapmak istiyorum.


MALZEMELER:
1 litre tam yağlı süt (keçi sütü olursa daha güzel)
2 küçük paket krema 
300 gram şeker
2 tatlı kaşığı toz salep
Yarım limon suyu

YAPILIŞI:
  • Bir tencerede sütü, kremayı, şekeri ve salepi iyice karıştırıp pişirin. Kaynadıktan sonra altını kısıp 45 dakika daha kaynatın. (Çikolatalı yapmak isterseniz 4 paket (300 gr.)  %70 kakaolu çikolatayı benmari usulü eritip pişirdiğiniz karışıma ekleyin.)
  • Ilıdıktan sonra buzdolabına kaldırın. 7-8 saat ya da bir gece buzdolabında bekletin. 
  • Daha sonra buzdolabından çıkarıp varsa dondurma makinasına, yoksa rahat çırpacağınız bir kaba koyup ağzını kapatarak derin dondurucuya yerleştirin. 
  • Yarım saatte bir derin dondurucudan çıkarıp çırpın. Bu aşamada buzlanmasını önlemek için yarım limon suyunu ekleyin. 
  • İlk yaptığımda tahta kaşıkla çırpmaya çalıştım, çok zorlandım. İkinci yapışımda mikserin haznesiyle derin dondurucuya koyup her yarım saatte bir mikserle çırptım. O daha kolay oldu. Bu işlemi her yarım saatte bir 5-6 sefer tekrarlayın.
Dondurmanız hazır. Dondurmanızı ağzı kapaklı bir saklama kabına koyup derin dondurucuda muhafaza edin. (Bir hafta içerisinde tüketmeye özen gösterin diyeceğim ama o kadar nefis oluyor ki zaten birkaç gün içerisinde bitiyor)

Afiyet şeker olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...