22 Mart 2019 Cuma

Cheddar Peynirli Sos

Et yemeklerinin yanına sosu çok yakıştırıyorum. İster tatlı ekşi sos olsun, ister ranch sos olsun, ister kremalı mantarlı sos olsun banıp banıp yemeğe bayılırım. Bir ara tatlı ekşi sosa kafayı takmıştım. Kırmızı et olsun, tavuk eti olsun hiç ayırt etmeden tatlı ekşi sosla muhteşem bir lezzet yakalamıştım. Sonra ranch sosa merak sardım. Ranch sos da ailecek sevdiğimiz soslar arasına yerleşti. Bir ara onların da tarifini yazayım hatta. Sonra bir gün kırmızı etin üzerinden süzülen cheddar peynirli sos aklıma girdi. Gördüğüm gün denedim. Muhteşem bir tat diyebilirim. Eğer peyniri seviyorsanız ve ete yakıştığını düşünüyorsanız mutlaka deneyin.


MALZEMELER:
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı süt
50 gr. cheddar peyniri (burger peyniri)
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
1 tutam tuz
1 tutam karabiber 

YAPILIŞI:
  • Tereyağını eritip unla birlikte kavurun. 
  • Yavaş yavaş sütü ekleyin. Beşamel sos kıvamına gelene kadar pişirin. 
  • Tuzu ve karabiberi ilave edin. 
  • En son cheddar peynirini de ekleyip iyice eriyene kadar karıştırın.
  • Etin yanında sıcak sıcak servis yapın. 
Afiyet şeker olsun..

10 yorum:

  1. Ah nasıl iştahımı kabarttı bu peynirli sos anlatamam.. ilk fırsatta deneyeceğim, bayılırım çünkü çedara. Teşekkürler paylaşıma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla postu yazarken benim de iştahımı kabarttı. Dene mutlaka. Rica ederim ne demek :)

      Sil
  2. Güzele benziyor bu sos. Denemek gerek. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Peynir soslarını çok severim elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben peyniri zaten çok severim. Sosunu da ayrı bir sevdim. Teşekkürler :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım. Sos seven biri olarak çok beğendim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Mükemmel bir tarif olmuş sanki canım istedi

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...