21 Ocak 2019 Pazartesi

Parça Çikolatalı Kurabiye ve Tutkular



Neden yemek bloğu yazıyorsun? diye sorarsanız “Julie&Julia filmi yüzünden derim. Daha önceden bahsetmiştim. Yıllar önce, bu filmi izlediğim günün akşamı bloğumun adından tutun da içeriğine kadar her şeyini değiştirip, bloğumu yemek bloğu haline getirmiştim. Geçen akşam o filmi tekrar izledim. İzlerken filmdeki her iki kadının hayattaki en büyük tutkusunun yemek pişirmek olduğunu bir kez daha görünce ve bu tutkuları uğruna nasıl çabaladıklarını izledikçe ben de kendime filmdekine benzer bir hedef koydum. Julie gibi her gün bir tarif deneyecek kadar cesur değilim. Çünkü tarifi pişirmek, fotoğraflarını çekmek, blogda yazmak ciddi zaman ve emek istiyor. Ama sevdiğim şeflerin yemek kitaplarındaki tarifleri 2019 sonuna kadar denemeye karar verdim. Keşke fırsatım olsa da her gün yeni bir tarif deneyip blogda paylaşabilsem, ne güzel olurdu. Ama bu hedef bile şimdiden beni motive edip heyecanlandırmaya başladı.


Bu tarif, hedefi şaşan tariflerden biri. Yani bendeki yemek kitaplarından değil. Bir süredir bu kurabiyelerden yapıyorum ve abartısız ertesi güne birkaç tane kalıyor. Kurabiyeyi çok sevenler bile, hayatlarında bu kadar lezzetli kurabiye yemediklerini söylüyor.

Ancak, muhteşem kurabiyelerin lezzetine kavuşmak için iki şeye dikkat etmeniz gerekiyor. Birincisi yumurtayı ekledikten sonra çok fazla karıştırmamak. İkincisi pişirme süresine sadık kalmak. Yumuşacık kurabiyelere bakıp “ay bunlar pişmemiş biraz daha pişireyim” derseniz enfes lezzetten uzaklaşmış olursunuz. Vee bütün aşamalara dikkat ederek pişirdiğiniz parça çikolatalı kurabiyelerinizi sütle, çayla ya da kahve ile yerken bana hak vereceğinizden eminim.


MALZEMELER:

100 gr (6 yemek kaşığı) tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
50 gr (1/4 su bardağı) esmer şeker
50 gr (1/4 su bardağı) toz şeker
1 tatlı kaşığı vanilya
1 adet yumurta
230 gr un (1,5 su bardağından biraz fazla)
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı tuz
150 gr (1 su bardağı) sütlü ve beyaz çikolata parçaları (Sütlü parça çikolataların bir kısmı fırına girmeden üzerlerine konacak)

Not: Ben sütlü parça çikolata ve beyaz pul çikolata kullandım. Pasta malzemeleri satan yerlerde daha uygun fiyata alabilirsiniz. Eğer yoksa marketlerde satılan sütlü ve beyaz çikolatayı parçalayarak da kullanabilirsiniz. O da yoksa damla çikolata da iş görür. 


YAPILIŞI:
  • Bir kapta unu, tuzu ve karbonatı harmanlayın. 
  • Çırpma kabında tereyağı, esmer ve toz şekeri kremsi bir kıvam alana kadar varsa mikserle yoksa çırpma teliyle çırpın. 
  • Vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin. 
  • Yumurtayı ekleyin ve sadece karışana kadar çırpıp hemen kapatın. (Burası çok önemli yoksa kurabiyeniz sertleşir.) 
  • Unlu karışımı ekleyin, çırpın ve hamur haline gelir gelmez çırpmayı durdurun.
  • Sütlü çikolatanın yarısını ayırıp çikolata parçalarını ekleyin ve hamura karıştırın.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde koparıp elinizde yuvarlayın. 
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralarında boşluk kalacak şekilde dizin.
  • Yuvarlak topların üzerine bastırmadan kalan sütlü çikolata parçalarını iliştirin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10 dakika kadar pişirin. Pişmediğini zannederek kesinlikle daha fazla pişirmeyin. Kurabiyeler fırından çıktıktan sonra tepside sertleşecek.
Afiyet şeker olsun..

6 yorum:

  1. Tam bizim evdeki kurabiye canavarı kızıma göre:)

    YanıtlaSil
  2. Bu filmi izlemedim.İzleyeceğim ama :)
    Sadece yemek yapmıyorsun bence,görsel sunuma da özen gösteriyorsun.Sunum çok önemli ve o konuda da bence baya başarılısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini düşünüyorum. Çok eğlenceli bir film. Ya çok teşekkür ederim Yurdagül. Yorumların beni çok mutlu ve motive ediyor.

      Sil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...