7 Ocak 2014 Salı

Bir Kız Çocuğuyken İki Oldum :)


Anlatsam mı? 
Özel mi kalmalı?
Yoksa "paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil" mantığıyla mı yola çıkmalı..
Bilemedim.. 

Eşim bazı şeylerin özel kalması taraftarı. Okuyunca ne diyecek, nasıl tepki verecek bilmiyorum ama şimdiden affına sığınıp heyecanıma vermesini umuyorum.

Blog yazarları bilir. En zorudur yazıya başlamak. Bi başladınız mı hele de konuya bir kaptırdınız mı gerisi gelir zaten. Ama o girizgah yok mu? İnsanın önce elini, sonra klavyesini, sonra da aklını bir güzel bağlar.. Öyle çarpıcı cümlelerle anlatmak değil niyetim. Bodozlama girmek en iyisi.

Bir kız çocuğuyken iki oldum... Dünyanın en büyük mutluluğu nedir diye sorsalar kesinlikle budur derim. Tahmin ediyordum bunları yazarken gözlerimin dolacağını ama hangi cümlede şırıl şırıl ağlayacaktım bilmiyordum. Evet. Bir kız çocuğuyken iki oldum.. Minik bir kız çocuğu, binlerce kez şükrederek içimde büyümekte.. Allahım isteyen herkese bu duyguyu hayırlısıyla yaşatsın.

Anneler heleki anne adayları daha iyi anlarlar bu duyguları.. Hani sevdiğinizi düşününce yüzünüzde istemsiz bir gülümse belirir ya, işte bunda iki misli oluyormuş. Heyecan, endişe, mutluluk, merak hepsi bir arada içinizde dolaşıp duruyormuş.

Herşey, boynumun ağrısı nedeni ile doktora gitmemle başladı. Eşimde de bel ağrısı olduğundan, hadi gel birlikte gidelim deyip ikimize de aldım randevuyu. Doktora gitmeden bir gün önce belki doktor boynum için röntgen ister, nolur nolmaz diye evde yaptığım gebelik testi negatif çıkınca nedendir bilmem hafiften boynum bükülmüştü. Daha 2 aylık evliydik. Çocuk istiyorduk, çok da seviyorduk çocukları ancak seneye planlamıştık bunu. Yine de hafiften üzülmüştüm tek çizgiyi görünce.

Ertesi gün gittiğimiz doktor önce eşimi sonra da beni muayene etti. Eşimi röntgene yolladı. Sonra da beni gönderdi. Röntgene gitmeden doktora dün akşam evde test yaptığımı, negatif çıktığını söyleyince "aaa dur o zaman hiç riske girmeyelim, röntgen çektirmeyelim" deyip kan vermeye gönderdi beni. Tahlil sonucum öğleden sonra çıkacaktı. Eşim eve döndü, ben işe gittim. 

Öğleden sonra kliniği arayıp tahlil sonucumun çıktığını öğrendim. Hemen bana faksladılar ama sonuçtan hiçbirşey anlamamıştım. Tam o sıra doktorumun sekreteri cepten aradı beni. Telefonun diğer ucunda suratında kocaman bir gülümseme olduğunu fark ettiğim bir kadın, bana hamile olduğumu söyledi. Muhtemelen telefonda çığlıkla karışık bir kahkaha atmışımdır, çünkü devamında sadece ağlayarak güldüğümü hatırlıyorum. İklim Hocam sizinle görüşmek istiyor deyip doktoruma verdi telefonu. Çok naif bir kadın olan İklim Hanım önce beni tebrik etti, sonra bebeğin henüz çok minik olduğunu ve ağır kaldırmamam, yükseğe uzanmamam gerektiğini söyledi. (Bir anda aklıma o sabah bazayı kaldırıp hırkamı aradığım an geldi. Hamile olduğumu bilmediğim günlerde taşıdığım koca koca alış veriş poşetlerini ve içindeki mega boy 2 kiloluk kavanozları düşündükçe mucizenin Allah tarafından bahşedildiğine bir kez daha inandım.)

Naçizane Dip Not 1: Gebelik testleri her zaman güvenli sonuç vermiyor ya da ben anlamadım o ayrı ama kan tahlili yaptırmak en güvenilir yöntem.

Hemen eşimi aradım. Hamile olduğumu söyledim. "Yihuuuuuuu" diye sevinçle bağıran eşimin sesi, yan komşumuzun oğluyla bağrışlarını bile susturmuş. Sonrasında annemi, babamı, ablamı ve abimi aradım, sonra da kayınvalidemi arayıp haber verdim ve o an odada olmayan ve toplantıya gitmeye hazırlanan oda arkadaşım Bercan odaya girdiğinde bir de ona söyledim. (Sonraki günlerde duyanların sayısı baya bir arttı.) Akşam iş çıkışı canım sevgilim gelip beni işyerinden aldı. O anki sarılmamız dünyalara bedeldi. Çünkü biz artık 3 kişiydik. :)

Naçizane Dip Not 2: Hamileliğinizi öğrendiğinizde ne kadar büyük heyecan yaşamış olursanız olun, bunu aileniz ve çok güvendiğiniz birkaç arkadaşınız dışında kimseyle paylaşmayın. Nazara inanın ve 9 ay içinizde tutacağınız bebeğinizi, en az 3 aylık olmadan kimselere söylemeyin.

Eve gider gitmez bütün tencerelerin, tavaların yerleri değişti. Hepsi yüksek mertebelerden geçici bir süreliğine aşağılara terfi ettiler. O Ses Türkiye izlerken yaşadığım anlamsız ağlama hallerim artık bir anlam kazandı. Şaşkınlıkla karışık mutluluk, bu günlerimin en kısa tanımı oldu..

Not: Fotoğraf, kızımın odasından alıntıdır :)

16 yorum:

  1. Bende aynı şeyleri hissetmiştim ilk hamile olduğumu öğrendiğimde. Sebepsiz yere ağlamalar, aşırı duygusal haller falan... Ama sonra kaybettim bebeğimi... Çok zor oldu... Allah sağlıkla sıhhatle kucağınıza almayı nasip etsin inşaallah. Allah size bağışlasın :)

    YanıtlaSil
  2. Tebrikler:) 32. Haftalik bir hamile olarak o kadar iyi anlıyorum ki anlattigin duygulari. Ben yeni öğrendiğimde is yerindeki hocama söyledim o benden cok heyecanlanip herkese söylemişti :) cok sukur su ana kadar iyi geldik ama gerçekten nazar denen birsey var. Ne zaman iyiyim desem kustum ben. Bazilari givi yalan soyleyip kötüyüm cok midem bulaniyor falan demeyi dusundum ciddi ciddi de hic beceremedim bugune kadar :)

    YanıtlaSil
  3. Neslicim bu ne güzel bir haber böyle:)
    Şu andan itibaren yaşamın farklı bir anlam içerdiğini tahmin edebiliyorum.Anne olmak çok güzel çok özel bir duygu:)
    RABBİM hayırlısıyla yavrunuzu kucağınıza almayı nasip etsin:)
    Bu güzel habere çok ama çokk mutlu oldum:)
    Ne güzel aramızda büyüyecek tatlı bir prensesimiz olacak:)
    Bizlere harika bir yeni yıl sürprizi verdin.Bende sizlere yavrunuzla sağlık,huzur mutluluk dolu yeni bir yıl ve yıllar diliyorum.
    Sevgilerimle cici anneyi kucaklıyorum...

    YanıtlaSil
  4. Tebriklerrr!! Allah sağlıkla, bir avazda kucağına almayı nasip etsin canım. Benim de 8 aylık bir kızım var. Harika bir duygu onun her anına tanık olmak.
    Kendine ve küçük mucizeye dikkat et

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Kahve Tadında; bebeğinizi kaybetmiş olmanıza inanın çok üzüldüm. Çok klişe olacak ama hayırlısı öyleymiş demek. Aynı heyecanları tekrar yaşamanızı ve bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanızı diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Nesrin; ooo senin çok az kalmış bebeğini kucağına almana. Nazar kesinlikle var Nesrincim. Siz iyi olun da gerisi mühim değil.

    YanıtlaSil
  7. Seval Hanım; yaşamım kocamla birlikte daha bir anlamlı hale gelmişti. Bebeğimizle birlikte daha da çoğalacağından eminim. Gerçekten şimdiden annemi daha iyi anlamaya başladım. Mutlu olmanız beni de mutlu etti inanın. Umarım 2014 herkese mutlu sürprizler getirir.

    YanıtlaSil
  8. Eda Yüce; amin inşallah. Allah senin ufaklığı da bağışlasın. Tamam ederim :)

    YanıtlaSil
  9. Canim Neslim hayatinda hep guzel seyler olsun..senin esinin ve insallah saglikli sihhatli dogacak tatli bebisin icin coook mutlu hayat diliyorum...Oda hazirliklarindanda paylas ama ok.? sevgiler:))

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar.

    Cenab-ı Hakk, akıldan ve azadan noksanı olmayan sağlıklı, sıhhatli, salih ve hayırlı bir evlat olmasını nasip ve müyesser eylesin inşAllah!..

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  11. Emel Ablacım; inşallah.. Güzel dileklerin için çok sağol Emel Ablam :)

    YanıtlaSil
  12. Recep Bey; sizin yorumunuzu ve dualarınızı okuyunca nedense içimi bir huzur kaplıyor. Var olun..

    YanıtlaSil
  13. Sen o duyguyu o heyecanı yaşarken ve yazarken ağladın Neslim, bende okurken senin yaşadıklarını hissedip ağladım. Şu an yüzümde bir gülümseme ve büyük bir mutlulukla yazıyorum sana :) Ne kadar sevindiğimi anlatacak kelimem yok.
    Benim Neslimin bir kızıolucak :) Allahım hayırlısı ile doğmasını ve sevgiyle sağlıkla büyümesini nasip etsin canım benim.
    Şu an bende yuppiii diye bağırabilirim :) eşinin ne kadar sevinmiş olduğunu anlayabiliyorum :)
    Size üç kişilik dünyanızda mutluluklar diliyorum :) çok çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Aslım canım; sevincin, iyi dileklerin taaa kalbime kadar geldi. İnşallah canım benim. Mail atmıştım sana ama gelmedi galiba. Çok ama çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  15. Ayy Nesli, artık doğumu yaklaşmış bir anne adayı olarak ne ağladım ne ağladım anlatamam :) Sanki yeni hamileyim... Çok güzel bir duygu, inşallah doğup kucaklarımıza geldiklerini de görürüz. Öperim...

    YanıtlaSil
  16. Leylacım en iyi çeken bilir demişler, inşallah canım benim..

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...