12 Mart 2022 Cumartesi

Ev Yapımı Makarna


Hayatım boyunca bir yemek seçme hakkım olsa ve ömür boyu onunla besleneceğimi bilsem bu kesinlikle makarna olurdu. Makarnayı bu kadar seven biri olarak kendi makarnamızı yapmakta neden bu kadar geç kalmışız onu da bilmiyorum.

Öncelikle şunu söyleyeyim, klasik makarna dört malzemeden oluşuyor. Un, yumurta, zeytinyağı ve tuz (isterseniz biraz da irmik.) Makarna hamuruna su girmiyor ve en önemlisi hamuru çok iyi yoğurmak gerekiyor. Kolay yoğrulan bir hamur değil, oldukça sert.


Makarna yapımında klasik ölçü; 100 gr una, 1 yumurta, 1 yemek kaşığı irmik, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve bir tutam tuz. Malzemelere, yoğurmaya ve kesip biçme işine sadık kalırsanız ev yapımı enfes makarnalar yapıp yiyebilirsiniz.


Malzemeler: (6 kişilik)
400 gr un (ben tamamını ekmeklik beyaz un kullandım, isterseniz 200 gr beyaz un, 200 gr semolina unu da kullanabilirsiniz. O zaman irmik eklemeye gerek kalmaz.)
4 yumurta
4 yemek kaşığı irmik
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1,5 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:
  • Geniş bir kaba unu ve irmiği koyup karıştırın. 
  • Unu kenarlara itip ortaya bir havuz açın. 
  • Yumurtaları ve tuzu bir kapta çatalla çok az çırpıp havuzun ortasına dökün. Bu aşamada zeytinyağını ekleyin. 
  • Çatalla kenarlardaki unu havuzun ortasına azar azar iterek karıştırın. 
  • Sonrasında elinizle yaklaşık yarım saat iyice yoğurun. 
  • Hamur başlarda çok agresif oluyor ama yoğruldukça yumuşayacaktır. 
  • Hamuru streç filme sarıp oda sıcaklığında en az bir saat dinlendirin. (Dinlendirme işini buzdolabında yapanlar da var. Ben oda sıcaklığında dinlendirdim.) 
  • Dinlenen hamuru tezgaha alıp dörde bölün. 
  • Her parçayı beşer dakika tekrar yoğurup birleştirin. Bu hamuru ikiye bölün. 
  • Merdane ile biraz açın. İstediğiniz kalınlığa geldiğinde bıçakla ya da ruletle şeritler halinde kesin. 
  • Makarna makinası ile yapacaksanız sıfır numaradan başlayıp yediye kadar hamuru açın. Ben Marcato Atlas 150 makarna makinasını kullandım. Hem yapımı kolaylaştırıyor hem de aynı boy kesilmiş makarnalarınız oluyor.
  • Açtığınız hamurları makinada kesip bir iki saat asarak kurutun. Asma aparatını kendimiz yaptık. Alternatif olarak elbise askısı ya da kupa askısı olabilir. 
  • Geniş bir tencerede suyu kaynatın. Kaynar suya çok az tuz atıp 10 dakika pişirin. İstediğiniz bir sosla buluşturup afiyetle yiyin.
  • Makarnanın haşlama suyunu dökmeyin. Çorba yapın. 

Daha önce böyle lezzetli, hafif, yiyince insanı rahatsız etmeyen bir makarna yemedik diyeceksiniz. 

Afiyet şeker olsun..

12 yorum:

  1. Tarif için teşekkürler:) Bu ara evde lazanya yapmaya niyetlenmiştim. Sıfırdan, un, yumurta ile hamurunu kendim oluşturarak. Daha hiçbir tarife bakmadan bu yazı şansım oldu. Hamura su katılmadığını bilmiyordum. Çok güzel ve lezzetli görünüyor. Elinize sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelmenize sevindim :) çoğu makarna tarifinde su vardır ama gerçek makarnada su kullanılmıyor. Hatta İtalyanlar zeytinyağı bile kullanmıyor. Sadece un, yumurta ve tuz ile yoğuruyorlar. Zaten hamuru yoğurdukça kıvam alıyor. Ev yapımı makarna ile ilgili bir kaç kitap ve çokça video izledim. En iyi tarifin bu olduğundan emin olabilirsiniz. Lazanya da harika olur.

      Sil
  2. En kısa zamanda deneyeceğim. Ev yapımı gibisi yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ev yapımı gibisi yok. Denediğinizde memnun kalacağınızı umuyorum.

      Sil
  3. Hafta sonu denedim harikaydı tarif için çok teşekkür ederim 👏

    YanıtlaSil
  4. Enfesto bir tarif kendemi İtalya’da hissettim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin daha önceden İtalya'ya gittiğinizi hissettim.

      Sil
  5. Çocuklar çok sevdi harika paylaşım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Ben hamuru becerebilir miyim bilmiyorum ama denemek lazım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Becerirsiniz. Hamur ilk başlarda biraz sert oluyor ama yoğurdukça toparlanıyor. Çok sağolun

      Sil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...